KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PRZEDSZKOLA NR 83 W WARSZAWIE

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PRZEDSZKOLA

NR 83 W WARSZAWIE

 

 

  1. Dalsze systematyczne wzbogacanie bazy przedszkola poprzez:
  • Doposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne sprzyjające rozwojowi samodzielności dzieci , ich zainteresowań  i zdolności
  • Doposażenie kuchni
  • Prace modernizacyjne i remontowe planowane do wykonania w ramach dochodów własnych (podłogi, drzwi wejściowe, drzwi wewnętrzne, malowanie sali)
  • Starania o wykonanie remontu elewacji budynku, wymianę nawierzchni ogrodu, ogrodzenia , oświetlenia
  1. Paca wychowawczo- dydaktyczna
  • Kontynuacja realizacji programu autorskiego „Chcę nauczyć się zrobić to sam” w zakresie rozwijania samodzielności samoobsługowej
  • Kontynuacja pracy metodą projektów badawczych
  • Wykorzystywanie metod aktywizujących na zajęciach, stwarzanie możliwości twórczego działania
  • Integracja całej społeczności przedszkolnej w celu poprawy jakości pracy placówki, realizacji wspólnego celu jakim jest wspieranie rozwoju dzieci (nauczyciele, obsługa, rodzice),
  • Dalsza realizacja programu wychowawczego , który ma kształtować wartości takie jak:

–  postawa  szacunku do siebie i innych

– szanowanie potrzeb drugiego człowieka

– niesienie pomocy słabszym i potrzebującym

– wyrażanie emocji w sposób kontrolowany

– przynależność narodowa

  • Dalsza realizacja programów i treści dotyczących zapoznawania dzieci z zasadami bezpieczeństwa, zdrowego stylu życia, uświadamianie konieczności ich przestrzegania
  • Dalsza współpraca ze środowiskiem lokalnym w celu realizacji założeń programu dotyczących dbania o zdrowie i własne bezpieczeństwo (Policja, Straż Pożarna, Straż Miejska, lekarz, )
  • Organizowanie kącików zainteresowań (zwiększanie w miarę możliwości ich ilości w poszczególnych grupach)
  • Dbałość o właściwe zagospodarowanie przestrzeni edukacyjnej

 

  1. Współpraca z rodzicami:
  • Kontynuacja programu autorskiego „Bądźmy razem a nie obok” , modyfikacja kontraktów (ich indywidualizacja)
  • Kontynuowanie spotkań integracyjnych dla dzieci i rodziców ze wszystkich grup na których rodzice razem z dziećmi mają możliwość różnorodnych działań (zabawy, zajęcia plastyczne, techniczne, kulinarne, )
  • Kontynuacja organizacji imprez integracyjnych na powietrzu
  • Kontynuacja udziału w akcjach charytatywnych